ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

tisdag 3 september 2013

Två rundor på regnbågarna!

Jag var för ett tag sedan nere i Bondemölla sportfiske för det årliga höst fisket. Denna gången lyckades jag få bra kort i lottningen om i vilken tur vi går ut på morgonen. Jag gick som trea och fick äran att ta den så kallade ön! Började så klart med en orange masken och fiskade den lite djupare på grund av den höga temperaturen. Det var mycket fisk i rörelse och jag skiftade till att fiska lite högre i vattnet, efter ca 15 min så byggdes det upp en plog bakom flugan och bågen sög i sej flugan tveklöst! En bra kamp och en regnbåge på 4,1 som visade sej vara den näst största fisken vid dagens slut. Gratulera Ville till dagen största på 5 kg. Tyvärr blev det inga bilder från denna dagen då kameran låg kvar hemma? Fisket var bäst på förmiddagen och jag lyckades få upp ytterligare 3 regnbågar denna dag. Det var som alltid, trevligt sällskap kvällen innan, med fiskehistorier runt elden trots eldningsförbud. Denna gången gick fick jag ge mig och la mig före Arne!


regnbågar
Fisk på kroken.
 
 
Jag och Krille tog en runda upp till Harasjömåla och flugsjöarna. Krille blev först ut med att få fisk på kroken! Vi hade grillen med oss och det stod korv på menyn! Strax innan regnet kom så fick jag en härligt prickig Öring. Jag lyckades få fart på grillen trots regnet och korvarna värmde gott!


 
 Det blev en liten regnbåge på ca 1,5 kg till slut men det var mycket trögt. En skön kväll som började med tanken att köra en runda på Gäddorna men blåsten tog oss hit istället.
 
 
Båt
Kvällstur.
 
 
Jag och sonen Kalle tog en runda in i viken, laddade med varm O´boy och små kex! Ul grejorna var med och vi provade lite på abborrarna. Vi fick några små gäddor och ett par abborrar. Jag slängde ut och Kalle vevade in! Han blev mest glad över att vi körde fort när vi skulle hem? Vinden avtog och det gick fort ut till Västra Näs. Vi la till och packade in grejorna, när vi var färdiga så kom Morsan och Farsan in i hamnen med kobben efter en liten kvällstur! 
 

Hamn.
Kväll på Näset.
 
 
En fin Septembervy över hamnen i Västra Näs. En och annan båt har blivit torr om magen men de flesta ligger kvar ännu...... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar