ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

måndag 24 februari 2014

Kanske årets fisk?

Så kom den! Kan kanske vara årets Öring för mej, den blir åtminstone svår att slå i upplevelse! Ett våldsamt påslag och sen blev det åka av. Backingen var framme ett par gånger och tankarna går i huvudet "måste grejorna hålla".


Flugfiske
4,2kg och 73cm!

Jag fiskade på ett ställe som jag inte har fiskat på förut, vi har pratat om stället men det har inte blivet riktigt av att fiska oss så långt in. Jag hade provat på ett par ställen innan utan att se eller känna något.



Stranden är tom.
Det är vår i luften.

 

Jag har fått in ett par rapporter om fiskar runt 40cm men det har kommit upp någon lite bättre fisk också. Flugan som jag kör med nu är en rosa fluga på ca 5cm. Den har inga ögon så jag kan nästan få den till att sväva, det passar bra nu i det kalla vattnet.
 
Flugfiske
Öring!
 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar