ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

söndag 6 april 2014

Bornholm 2014!

För nionde året nu samlades vi grabbar i Ö-Ligan en tidig lördagsmorgon! Med resan framflyttad en aning så var förväntningarna större på att hitta nya ställen och framförallt kunna fiska på de platser som vi inte har haft chans till de andra åren, pga. dåligt vädret? 4 fantastiska dagar med bra fiske, god kamratskap och ett resultat på 36 Öringar på 7 man.


Storfiskare 2014!
 
 
Årets storfiskare blev Krille men sin öring på 2.8kg. Grattis! Vi fiskade mycket på sydkusten men hittade även två kanonställen på östra sidan som vi inte hade fiskat på innan. På ett av de ställen så tappade jag en lite grövre öring som tog flugan. Peter och Thomas sköte sig som vanligt med jobbet i köket och vi hade väldigt god mat alla dagarna.
 
 
 Det var långa dagar så en liten vilostund i solen mitt på dagen gjorde så att fisket blev effektivt även fram mot kvällen. Så klart blev det en Carlsberg till efterätt. Jag fiskade bara fluga på hela resan och samlade totalt ihop 7 Öringar med en top på 61cm. Jag varierade lite bland flugorna men jag hade bäst fiske på flugan Brendas mor. Det togs även Öringar på fiskimitationer och räkor.
 
 
 
Vissa av oss fiskade med spinn och det som funkade bäst var så klart ett gul/grönt snaps. Många som vi stötte på under dagarna, fiskade med bombarda och fluga, det visade sig vara bra när fisken gick lite längre ut i vattnet och det landades rätt några fiskar på det sättet.
 
Kvälls fiske.
 
Sose Odde!
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar