ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

fredag 13 maj 2011

Sälen.

Tog mej ut en runda trots den hårda vinden. Den var östan så jag hade bra driv fast det gick trots drivankaret lite väl fort. Jag tyckte att man inte hann fiska av områdena riktigt. Men det är bara och kämpa på men en dag som denna, hade det underlättat att vara två. Jag hade rätt fort en efterföljare och en stund senare krokade jag en öring på 2,1 kg. Åter igen på det grön/guldiga toby 24g. Jag drog mej bort mot skånelandet och fiskade, på för året nya ställen. På ett av de yttersta skären hade jag sälen bara på en 20m ifrån mej. Denna sälen var större än de andra jag har sett. Det var första gången i år från båten som jag såg den. Det var en i vintras ute på spetsen av sillnäs som var uppe och visade sig. Vinden var riktigt frisk så jag tog ett par sista kast och hade en öring efter ut på sandbottnen men den ville inte riktigt. Detta var i söndes och då var det inte några näbbgäddor komna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar