ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

onsdag 3 augusti 2011

Sommarfiske.

Efter att ha försökt komma till ro efter en helt underbar Grönlands resa, så var man ute på sin favorit ö  med familjen och badade ingen. Flugspöet var naturligtvis med och efter en kopp kaffe så blev suget för stort. En liten runda bara! Jag har provat gäddorna nu ett par dagar och det har visat sej att finns hopp om dem. Till och med fått ett par lite större fiskar och det har ju inte hört till vanligheten här runt de sista somrarna. Jag kör för tillfället med en grön/guldig fluga utan ögon. I år har jag provat att fiska med en slow sinking lina och jag tycker att det funkar bra med flugor utan tyngd på. Rycktet om att det finns en och annan abborre är ju oxå positivt. Tyvärr så såg jag en säl igen en av gångerna vi var ute och dem får man väl se som en av de svåraste konkurnterna om fisket. Jag väntar på lite bilder som kocken tog på grönland innan jag får till det inlägget, men hoppas kunna visa er resan inom kort. Kan bara avslöja att det blev en resa som jag kommer att ha i minnet hela livet! Helt fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar