ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

tisdag 10 januari 2012

TIDIGT PÅ ÅRET.

Det är bara början på säsongen ännu men jag tycker det är ovanligt lite fiskar som det pratas om.
De fiskar som kommit upp har varit små och få. För min egen del blev det en liten tur i söndags men det är fortfarande väldigt högt vatten och det är svårfiskat från land. Jag hade ett drag i linan och en virvel i vattnet men jag såg aldrig fisken. Innerst inne vill man hoppas och tro att det var en öring men det kan ju ha varit en gädda också. Man märker vilken skillnad det är på att dra iväg en stor gäddfluga och en lite Polar-Magnus. Jag har kört mer och mer med linkorg och tycker att det underlätta mycket, speciellt om det går lite dyningar som rullar in. Kan nu vädret hålla i sej så kan det bli en liten tur till helgen, kanske man ska vädra ROCKET rullen som man fick ihop i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar