ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

onsdag 8 februari 2012

Medans man väntar.

TOBY 18g, 28g.
Ja, det är inte mycket som händer på fiske fronten för tillfället. En kompis till mej ringde och frågade om jag vill hänga med till ABU-shopen i Svängsta, så klart var man inte sen att hänga på. Fast man egentligen inte behöver något direkt så är det ju alltid kul att titta och känna på lite nya grejor. Som vanligt blev det ju inte så? Hade jag hittat ett nytt Fenwick Techna AV Klass 8 så hade nog köpt det, nu hittade jag ett annat flugspö som jag tänkte att jag skulle ha till gäddorna. Jag lyckades oxå hitta ett par av mina favorit drag till öring. Några små spinnare till abborrarna till sommaren. För övrigt så är det bara att vänta in varmare väder. Rullarna är nu ny servade, linorna är tvättade och in smörjda. Det som ska inskaffas mer nu till den årliga Bornholms resan är ett gäng nya krokar. Så håll ut mina vänner våren kommer även i år!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar