ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

söndag 27 maj 2012

LAX!

Jag fick äran att mönstra på TEAM CAMYTI med Peter Johansson som kapten. Mina förhoppningar var att få drilla en lax? Vi körde med 10 spön. 3st strax under ytan på var sida och 4st på djupriggarna. Min livs första lax kom och den var på 2-3kg. En härlig känsla, men det var ingenting mot det som skulle komma?



Lax fiske festivalen. Karlshamn
Lax 12kg!


Det tjongade till i linorna, "nu ska du få drilla lax" sa Peter! Det blev en härlig fight och efter en 15-20 min, så håvade Peter en kanon fin lax till mej på 12kg! Att ha en fisk i andra änden av linan som är i denna storleken är verkligen en speciel känsla!

Efter några dagars, riktigt gott sovande, så gick jag rundan förbi Mörrums ån och kollade på notdragningen. Barnen sprang på 11 Maj och jag fick en trevlig stund vid ån!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar