ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

lördag 16 november 2013

Planering.

Efter att ha träffat gänget över en kopp kaffe, så var det mesta planerat inför den stundande höstresan till Öland! Det som möjligt kunde vara lite osäkert var tiden för avfärden? Stugan är bokad och handlingslistan över vad det blir för mat är klar. Jag har följt en sida nu ett tag som heter www.otsk.se där finns det mycket bra läsning om just öringsfiske på Öland. Jag ska, om vädret tillåter, fiske så mycket det går med fluga. Fick in en rapport från ett annat håll, om en tagen Öring på 5,5 kg för 2 veckor sedan! Denna Öring togs dock på spinn och ett kopparfärgat drag? Det kan bli någon tur på gäddorna också, om vädret inte passar för Öringsfiske.

I dagarna köpte jag en ny fiskejacka som ska bli kul att få prova nu till resan. Fast det kan kanske bli en liten smygtur i helgen, för att se så den funkar?

Jag har gått några rundor på Gäddorna och det har väl blivit några stycken varje gång men det har mest varit smått. Jag vet med säkerhet att har kommit upp en fin fisk på strax över 10kg för någon vecka sedan, så någonstans finns dom.


Gädda.
 
 
Kul för Anders att han fick sin första Gädda med just vadarfiske. Grattis och om jag förstod honom rätt så lär det nog bli mer av vadarfiske på Gädda framöver. 
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar