ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

måndag 24 mars 2014

Rapport från helgen.

Kan rapportera en stor Öring, 5-6kg tagen på en av spetsarna nu i helgen. Den togs på spinn. Jag och Krille tog en liten runda på lördags morgonen men vi varken såg eller kände något. På söndagen efter att frukt träden få en klippning så gick det inte längre utan i vadarna och greppade flugspöet och iväg? Jag mötte upp några kompisar och det blev en korvgrillning. Strax innan så hade jag haft en på som hoppade så jag såg hela fisken från sidan i luften, men jag tappade den. Den högg på en Polar-Magnus! Grabbarna hade haft några kontakter som inte blev kvar och en som landades. Vinden ökade något och det tog på krafterna att få ut flugan. Jag hade inte fler kontakter men såg en Öring i ytan bara några meter ifrån mej strax innan det blev mörkt. Nu får man kanske hålla i veckan och samla krafter inför den stundande Bornholms turen.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar