ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

onsdag 8 april 2015

Påskfiske.

Det har varit en fin påskhelg med många trevliga fisketurer i vår vädret och med en hel del landad fisk. Jag gradade vattnet till 6,5 grader på östra sidan av Listerlandet i påsk och det var 5,4 grader i Mörrumsån? Rapporterna duggar tätt med fisk från lite nya ställen och så klart levererar vissa gamla platser som alltid. I dag fick jag äran att följa med Mattias och Andreas på en liten kvällstur, efter bara 5 kast hade en Öring som bara följde efter. Kanske stod jag förlångt utvadad? Bara några kast efter så kom första av tre Öringar?  En lite bättre fisk på 64cm de andra två  Öringar var 45 och 50cm, jag fick till och med en Sik på ca kilot. Alla fick så klart friheten tillbaks. Flugan för kvällen var en omöborsten! Jag hade Öringar som hoppade bara 10m ifrån mig och jag flyttade mig aldrig mer än 20m under hela kvällen.

64cm Silver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar