ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

tisdag 12 april 2011

Årets första båt tur!

Så i helgen, kom äntligen årets första båt tur! Tyvärr blev det inte med lindern, fast det gick lika bra med farsans kobb. Det är alltid samma känsla att för första gången för året få friheten att lämna land! I år kanske det var lite extra pågrund av den långa vintern. Jag provade att fiska av hemma vid, vinden vred sej från nord-väst till ren östan och det var gott om vatten. Tyvärr glömde jag termometern hemma så graderna har jag dålig koll på. Jag kastade med ett grön/gult tormentor coast 25g och jag hade 2st fiskar efter ända in till båten, körde upp igen och på samma ställe kom det en lite större fisk än de 2 innan men de ville inte riktigt denna kväll. Känslan att se sådana fiskar i sin egen natur är fantastiskt och när jag körde hem så kände jag att det var dom som hade mest koll på läget den kvällen. Det känns skönt att ha premiärturen avklarad och vill hoppas på att det bli starten för öringfisket nu. Det rapporteras dåligt runt listerlandet, men med de sista dagarnas sol och värme så kanske det händer lite mer?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar