ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

söndag 24 april 2011

När vinden kom.

Det är alltid lika härligt att komma ut på havet en tidig morgon. Solen var redan uppe och vinden var väldigt svag. Vi hoppades på att den skulle öka men det vissade sej att det skulle ta tid? Vi fiskade av några riktigt heta ställen och vi var i kontakt med fisk dierkt. Några var och stötte på draget men ville inte hugga riktigt. Och så klart var det för att vinden var försvag. Efter 2 kanon goda ost mackor och lite kaffe, fick vi dra oss ut på sill näsa spetsen för att överhuvudtaget ha någon fart på vattnet. Det började så smått att dra från syd-ost och en 30m från båten var en öring uppe och visade sej, andra gången var hela fisken uppe över ytan! Jag provade att kasta på den och efter ett par kast hade jag ett påslag som slutade men en rejäl virvel i vattnet. Vi var i kontakt med mycket fisk men av de 5-6 påslagen som vi hade, så lyckades jag till slut att få en liten grönländare att bli där. Senare på dagen kom det en kille och jag fick låna hans triler så jag kunde sjösätta lindern. Provade en liten runda och fick en bild på en öring av en kompis. Körde över till honom och gratulerade han till sin livs första öring på fluga! Stolt höll han upp en fin blank fisk på 2,1 kg. Tagen på en grön lite större hemma gjord fluga. GARTTIS JÖRGEN!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar