ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

söndag 6 november 2011

En tur på regnbågarna.

Vi var ett gäng från jobbet som var uppe i Harasjömåla för tredje året i rad. Sjön var som vanligt Nedre Norra Bäckasjön. Fisket var bra och de flesta fick fisk. Några fiskade med spinn, några med botten mete, jag fiskade enbart med fluga. Jag får gratulera Anders till nytt personligt reckord. 15st bågar. Själv lyckades jag inte något vidare på morgonen och förmiddagen men efter korvgrillningen så lossnade fisket. Det blev 3st bågar och lika många tappade. Hade även rätt många påslag men de ville inte bli där. Nu fiskade jag betyligt djupare och det var nog de som var avgörandet. En röd/vit streamers funkade utmärkt. Tyvärr så tyckte jag att fisken var något liten så alla 3 fick gå tillbaka, de låg runt kilot skulle jag tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar