ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

söndag 6 november 2011

Gäddorna.

Jag har den sista tiden lyckats få lite gäddor igen. De sista åren har det varit enormt trögt. Var det beror på vet jag inte riktigt men man ser inte så många åla-kråkor (skarvar) nu längre. Små fisken i hamnen hemma har kommit tillbaka och jag har till och med sett små abborrar. Vikten ibland gäddorna är överhängande liten men jag har fått ett par fiskar som varit runt 6-7kg och det är en härlig känsla att få känna lite tyngd i spöet. Flugan den sista tiden har nästan uteslutet varit helt röd? Kanske bara tillfälligheter men tror man på något så lyckas man. Jag har alltid kört med klass 8 innan men har för närvarande gått ner till klass 6 på grejorna, bara för känslans skull. En av de sista turerna var en gammal vän, vid namn Nilsson, med mej och tog gäddor på fluga. Härligt att se glädjen när någon lyckas för första gången. Grattis Nilsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar