ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

måndag 4 mars 2013

SISTA TUREN.......

Det blev en liten runda i helgen, inte för att förutsättningarna var de bästa men jag kände mej tvungen att prova mitt nya spö. På lördagen blåste det riktigt kraftigt och det var ett rejält lågvatten. Fast man kan dra lite nytta av lågvattnet när man kan läsa av botten på de ställen man brukar fiskar på. Kanske kan man hitta några nya intressanta stenar och rev att fiska på i normalvatten? Jag varken såg eller kände något och jag var väldigt ensam där ute. Jag var uppe i abu-shopen i veckan och fick nya kullager till rocketen, fick oxå bra hjälp av både Leif och Mattias! Naturligtvis så tog man varvet i stället med skeddrag för att leta efter 24g Toby, men tyvärr gick jag bom. När man sen körde hem så satt man med ett nytt spö brevid sig, ett Berkley phazor II 9" 12-38g. Ett riktigt härligt spö som jag kan rekommendera för kustfisket.


Detta var sista turen nu innan den årliga resan till Bornholm! Det blir att packa nu i veckan för att tidigt på Lördag morgon bli hämtad av "Gubben" Peter! Naturligtvis är grabbarna Krille och Thomas på plats i baksätet med gottepåsen. I den andra bilen finns Nicklas, Håkan och Wendel. Jag kommer  att försöka hålla sidan uppdaterad varje dag och hoppas att kunna rapportera med lite fina fiskebilder!

1 kommentar: