ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

fredag 30 mars 2012

REGNBÅGES FISKE.

Bondemölla regnbåge
En 2,5kg rengbåge i Bondemölla.

Anders drillar Regnbåge!
Så var det dax för vårturen till Bondemölla och jakten på lite regnbågar. Denna gången kom jag tvåa i lottningen om valet av fiske plats. Det fick bli den så kallade ön, ett val som visade sej vara helt rätt. Jag började dagen med sjunk lina och en orange streamers och redan efter 5-10 kast krokade jag dagens första båge. Efter att man har fått fisk på ett ställe så ska man enligt gängets fiskepolicy lämna över platsen till den som vill ha den? Nu hade vissa inte fått i grejorna än så när jag frågade fick jag tillsvars att det är lugnt. Efter ytterligare 3 fiskar och två tappade så kände jag mej lite tvingad att röra på mej lite. Mest för husfridens skull och för att jag skulle våga mej nära grillen vid middags tid. Fisket runt middag var trögt som vanligt och det kom upp någon enstaka fisk. Solen värmde härligt och det började kläckas lite smått, men det var inte någon fisk som vakade. Jag hittade efter mycket byte av flugor till slut en fluga som Arne och Nore kallade för "finvädersfluga"? En svart liten fluga med röd kropp. Jag fiskade den strax under ytan och hade ett fantastisk fiske på eftermiddagen med 4 fiskar och lika många påslag.  
Arne drillar Regnbåge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar