ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

måndag 2 april 2012

HELG FISKE

Gäddfiske
Vrak Eka.
Fiskade tidigt i lördags morse. Klockan var runt halv 6 när jag la ut första kastet! Det skulle just till att bli ljust när jag hade en efterföljare ända i på 30cm vatten! Bara ett 10-tal kast senare kom det en liten öring, från höger och rakt emot draget, men simmade ut igen. Jag körde med ett svart/silverigt Kinetic 18g. Provade några kast med flugan efter jag sett fiskarna men det blev ingenting. Det var kallt, bara nån grad i luften.

 På söndagen var det tänkt att det skulle bli några kast framåt kvällen men vinden ökade och solen försvann. Den tänkta båt turen uteblev och det var till att köra hem och hämta vadarna, rigga om spöna till gäddfiske? Vi hittade lite lä i en vik och det blev ett par gäddor per man. Jag började med en fluga som kallas för Iden och hade ett påslag men den gick. Band på en liten fluga med svart kropp och grön/guldig svans. Fisk på både första och andra kastet? Kanske bara tillfälligheter! Den andra gäddan blev en ny 00.a och Krille var inte sen med att gratulera mej!

Det blev även en liten tur ikväll efter jobbet. En tur på 2 timmar men jag han dela upp turen på 3 ställen. När man sen hade parkerat bilen och öppnar bagageluckan ser man att jackan inte är med! Ja ha, ska man köra hem? Nej, det tar för lång tid! Nu fiskade jag bara där det nästan var lä och när solen stack till så var det inte så farligt. Fiskade bara med spinn idag och provade både svart och gul/gröna drag men jag hittade inte nått. Det är otroligt klart i vattnet än att det har blåst nu ett par dagar. Det blir till att ta nya tag till påsk helgen!     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar