ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

söndag 30 september 2012

BÅGARNA.


flugfiske
Båge i Osby.
 
 
Jag kom iväg på ett kvälls fiske i Osby för ett tag sedan. Till en början var det mycket trögt men just innan mörkret kom så fick jag ett riktigt kanon fiske. Fisken började visa sej lite och jag hittade ett perfekt ställe. På ca timmen så hade jag fått 5 fiskar, med 3,4kg som störst. Alla togs på en olivgrön lite mindre streamers med gummi ben.


norje kanal
Norje kanal.
 
 
Det var riktigt skitväder men jag och Krille bestämde oss för att ge oss ut en runda med vadarna. Vi tänkte prova nåt nytt ställe så det blev vattnet utanför Sweden rock festival.
Det var ett väldigt hög vatten men vi hittade ett par Gäddor var.
 
 
Jag hoppade i vadarna idag och gick en liten runda för att se om Gäddorna hade kommit in på lite grundare vatten. Det blev ett gäng men de var mycket små och de stod långt upp på land.
Nu blir det till att ladda om till nästa helg då Flugströmen i Harasjömåla står på programmet. Jag har inte varit där på 3-4 år nu så det ska riktigt kul.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar