ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

måndag 10 september 2012

DEN FÖRSTA.





Glad fiskare.

Jag fick med mej en gammal hockey kompis på en runda i helgen! Marckus och jag lirade ihop rätt några säsonger och även om det nu inte fanns några blålinjer att följa så för att vara första gången med ett flugspö från båt så skötte sig Mackan "SIK" Olsson riktigt bra! Det är riktigt kul att få vara med när någon får sin allra första flugädda!





Första på fluga!
 
 
Det var egentligen en lite för stilla Söndags morgon för fiske men en helt underbar känsla att köra ut i helt stilla vatten. Det var väldigt klart i vattnet trots att det hade blåst hårt nu ett par dagar och till en början så hade vi rätt några stycken som bara gled efter och kollade. Strax efter en som alltid god frukost på havet så började det dra lite på ytan och fisket kom igång. Jag satte på en lite kortare flug efter att ha tappat 2-3 stycken. Det blev en röd hemma gjord fluga med svart kropp.




En till!
 
Det var hög vatten så man upplevde att gäddorna stod väldigt djup. Men de flesta av dagen gäddor stod på över metern vatten. Själv fick jag lite mer än en handful antal gäddor och det var bra fart i dom. Denna turen var riktigt rolig för det var ett var sedan jag var ute på gäddorna nu. Denna dagen skulle man också kunnat ha tagit sej ut och provat på torsken, men kanske tar jag det nästa gång om vädret tillåter.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar