ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

onsdag 25 april 2012

LAX

Det har blivet 2 turer de senaste dagarna. I dessa tider så tar jobbet alldeles för mycket tid av fritiden? Fast det är klart den som väntar på nåt gott väntar inte förlänge, brukar det heta? Jag väntar fortfarande på årets första flug öring! Turen igår började bra trots den hårda vinden. Efter bara ett par kast på det andra stället jag fiskade på, kom det efterlängtade hugget. Fisken gick upp, visade hela sidan och det blev ett rejält plask! Jag höjde spöet och det blev ett härligt tryck i linan. Sen var den borta!!! Va f.. hände? Det kom en hel rad med icke barnvänliga uttryck och när jag fick in linan så såg jag att tafsen hade gått av mitt på mitten? Den helt otroliga tomhet som kryper på en efter en sådan här upplevelse är rätt svår att förklara men ni som har varit med om det, vet vad jag pratar om. Krille tog i vanlig ordning en gädda. Vi hade även varsen efterföljare. Det närmar sej den 7-8 Maj och då kommer dom! Spjuten? En öringsfiskares värsta dag! Man hoppas varje år, att det kalla vattnet ska hålla dom borta men det kan man glömma. De första är redan på gång, ryktas det om. En annan som är på gång är Peter!

lax
Bornholms Lax.
   Jag måste visa en fin bild som jag fick här om dagen. Vår årliga Bornholms resa fick Peter att återvända till Bornholm och Salene bugt men denna gången såg han den härliga kuststräckan från båt. En av flera fina fiskar denna dag. Hoppas det går bra de kommande dagarna och SKIT FISKE PÅ ER!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar