ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

lördag 21 april 2012

MUSÖRON.

Jag vet inte om det bara är skrock men gubbarna säger att öringarna kommer när björkarnas blad är som musöron? Idag blev det en tidig morgontur på öringarna och vilken resa det blev! Krilles kopparfärgade Toby drag visade vägen idag med två kanon fina öringar på 59 och 69cm. Själv fick jag en liten grönlandare som fick gå tillbaks, ett på slag och en följare. Dagens kung Krille fick även 4st gäddor på runt 3kg styck. Ett fantastiskt fiske med en härlig frukost på havet, i lä av Utkörningen. Jag fiskade även lite fluga men utan resultat. Min öring fick jag på en svart/silvrigt Kinetick 18g. Idag var lite av en sådan fisketur som man läser om i tidningsartiklar. Som toppen på moset så hamnade både jag och Krille på ett nytt 10-tal. I morgon blir det kanske en ny liten tur......


Havets-silver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar