ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

tisdag 16 april 2013

Årets Första!

Så ÄNTLIGEN kom den! Årets första hemma Öring. Jag och Krille tog en runda med båten på lördagens förmiddag. Vinden kom lagom från öster och jag hade nog inte kastat 10 kast förrän det grymma hugget kom, en blank sida visade sej i vattnet och det rusade till i rullen! Krille tog silvret perfekt i håven och jag kunde andas ut! En fantastisk känsla.

FISKE, HAVSÖRING.
 
Den tog en tobis färgad Bornholmerkölen. 3,5kg och 70cm lång. Vi stannade efter ett tag och soppan smakade extra gott. Det var bara 3-4 grader i vattnet.
 
 
fiske, öring
 
Det blev en liten tur i dimman på söndagen oxå men helt utan resultat. Graderna behöver hoppa upp ett par hack skulle jag tro för att det ska komma i gång på riktigt. Jag har hört om några tappade fiskar på Lister de senaste dagarna men inga landade fiskar.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar