ÖRINGAR


Öringar får man inte! Dom förtjänar man!

lördag 13 april 2013

Trögt!

Nu när äntligen vintern släppt så hoppas man på årets första Öring hemomkring. Det har blivet några runder men jag har inte så mycket som sett en Öring och än mindre känt något? Jag och kompisen Markus stack emellan med en tur på Gäddorna med ett nästan två siffrigt antal som resultat. Rapporterna runt Listerlandet är väldigt få, kan nu graderna i vattnet stiga lite så får vi hoppas att Havets-Silver kommer! Den in bokade Gotlands resan närmar sej med fart, så på dessa tre veckorna kommer det att bli mycket fiske. Tyvärr så tror jag inte att spjuten kommer senare i år, trots den hårda vintern. De lär med all säkerhet komma i mängder i början av Maj och i vanlig ordning ställa till med oreda i Öringfisket.


bondemölla sportsfike.
Henrik drillar regnbåge!
 
 
bondemölla sportfiske.
Bondemölla!
 
Vår turen ner till Bondemölla Sportfiske kom bra i tiden, det var tyvärr lite is kvar på några ställen i den övre dammen men fisket funkade bra ändå. Orange masken och en svart/röd fluga som vi kallar finvädersfluga var det jag fick mest fisk på. Även grön masken klapp en båge. Den största för dagen vägde 5,2 kg och togs av Jan! Tyvärr fick jag inte tillfälle att  ta en bild på den men ett stort grattis till en riktigt fin Regnbåge! Min tyngsta vägde 4,3 kg och togs på den orange masken.
 
 
 

1 kommentar:

  1. Alltid kul med bågefiske! Hört om jävligt bra öringfiske i år. Och jag vet att det har tagits mycket öring på vissa platser.

    SvaraRadera